menu

Gevorderden

niveau 3

Wat mag je verwachten?

Je mag jezelf een serieuze hardloper noemen. Je traint drie of vier keer per week. En je gaat regelmatig op wedstrijd.

De lopers in deze groep hebben ondertussen een paar jaar hardloopervaring. Ze vinden het lopen met elkaar gezellig en willen zich graag verbeteren. In de jaarkalender van deze groep is altijd een aantal wedstrijden opgenomen, waar we met elkaar naar toe trainen.

Om een idee te hebben van het tempo dat in deze groep wordt gelopen; hun wedstrijdtijden op 10 km variëren van 48 tot 58 minuten, op de halve marathon van 1.50 tot 2.05 uur.

 schema 

Voor de lopers die trainen voor de halve marathon biedt dit schema een sterke basis. Je vindt hier ook een 21 km duurloopschema, dat jou in 10 weken voldoende inhoud geeft om de halve marathon te lopen. Het spreekt vanzelf dat dit aanvullend is op het reguliere schema. Je kunt het duurloopschema gebruiken als jij op een ander moment in het jaar een halve marathon hebt gepland, dan de halve marathons die in het schema zijn opgenomen.

Het schema van groep 4 is eventueel geschikt voor degenen die een (rustige) marathon willen lopen. De lopers die op dit schema voor een voorjaarsmarathon trainen, maken meer kilometers op de duurlopen en krijgen daarvoor een aangepast schema.

Train je op hartslag? Dan is dit jouw formule!
HF80% = 80% (HFmax-HFrust) +HFrust .
Voorbeeld: je wilt lopen op 80% van de maximale hartslag. Je maximale hartslag is 190; je hartslag in rust is 60
HF80%= 80% (190-60)+60= 164

SchemaDuurloopschema

trainer

Saskia Warmer
Trainer bASISGROEP 1 ZATERDAG en gevorderden 3

belangstelling?

Heb je al wat loopervaring en belangstelling om een keer met Loopgroep Nesselande te trainen?  Je bent welkom op één van de trainingsavonden en/of op zaterdagochtend.

bekijk trainingstijden